вівторок, 25 квітня 2017 р.

Класні збори


Тема: «Успішність учнів класу»

Форма проведення: бесіда з елементами лекції
Задачі: - ознайомити учнів з умовами успішного навчання;
               - проаналізувати рівень успішності у класі;
               - підвищити інтерес до навчання;
            
ПЛАН
1. Умови успішного навчання .
2. Аналіз успішності учнів за І семестр.
3.Обмін досвідом.
4. Різне.

        ДЕСЯТЬ УМОВ УСПІШНОГО НАВЧАННЯ.
1. Будь упевнений у своїх силах, май гаряче бажання вчитися, розвивати гострий інтерес до знань. Упевнено йди до поставленої мети. Немає нічого гірше в людині, ніж слабкість і непевність у своїх силах.
2. Будь уважним. Не давай себе відволікти під час занять ні товаришеві, ні сонячному зайчикові на стіні, ні приємним або гірким спогадам. Інакше пропустиш щось важливе для себе, без чого весь інший матеріал втратить ясність та інтерес. Якщо щось пропустив, то поспішай одразу ж про це довідатися, не відкладаючи на завтра.
3. Люби працю й умій добре трудитися. Роби все капітально, ретельно, неквапливо. Пам'ятай слова американського винахідника Едісона: «У науці все вирішує 1 % таланту й 99 % праці».
4. Дотримуйся чіткого режиму в навчанні, правильно чергуй працю й відпочинок. Ритм для тебе буде полягати в ретельно продуманому режимі, в умінні швидко включатися в  роботу, у правильному чергуванні важких і легких предметів при виконанні домашніх завдань. Утомився — відпочинь, прогуляйся й знову за роботу.
5. Не завчай все напам'ять, покладайся не тільки на пам'ять. Навчися самостійно мислити. Мислити, розуміти — значить дізнаватися про причини того чи іншого явища, зв'язки між певними явищами. Це вміння вірно оцінити досліджуване й знайти йому правильне застосування в житті. Задавай більше питань «Чому?».
6. Більше використовуй у навчанні таких вірних і надійних союзників, як уява й почуття. Коли читаєш або слухаєш учителя, намагайся жваво, яскраво й образно уявити собі досліджуване. Не будь байдужим до занять. Пам'ятай: призначення людини не тільки наповнити себе знаннями, але й зуміти їх використати в житті, для свого блага й на користь людям.
7. Будь самостійним у навчанні. Не чекай,коли вчитель вкладе у твою свідомість навчальний матеріал. Шукай, працюй, читай усе сам, проникай у суть явищ.
8. Май вдома свій куточок школяра. У ньому повинні бути: режим дня, розклад уроків, схема роботи, необхідні підручники, посібники, книги, підібрані раціонально й у певному порядку, щоб швидко знайти потрібний матеріал.
9. Постійно шукай практичне застосування своїм знанням. Вирішуй більше завдань, виконуй вправи, виготовляй різні вироби, працюй не тільки головою, але й руками. Закріплюй свої знання.
10. Прагни розумно організувати свою працю, щоб щонайкраще й з найменшими витратами часу й енергії виконувати шкільні завдання. Виконання завдань, написання творів, підготовка до доповідей та інші види робіт вимагають не тільки бажання, але й уміння, часом мистецтва. Опановуй цими вміннями, цим мистецтвом.

  ЯК ВІРНО СПРИЙМАТИ ТА ЗАПИСУВАТИ ЗМІСТ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1.     Навчися стежити за думкою вчителя під час викладу нового матеріалу (думай разом з учителем).
2.     Зверни увагу на тон викладу, інтонацію (головна думка виділяється й
            проговорюється голосніше).
3.     З кожного предмета веди записи в окремих зошитах, залишаючи при цьому широкі поля на сторінці для додаткових записів або уточнень під час самостійної роботи.
4.     Намагайся записувати основний зміст досліджуваного матеріалу швидко, чітко, короткими фразами. Культура запису повинна бути наступною:
           а)дотримання нового рядка й полів;
           б)акуратність записів;
         в)рівномірність розподілу матеріалу на сторін
         г)підкреслення основної думки.
5.  Для розподілу матеріалу на пункти й підпункти використовуй римські й арабські  цифри, букви російського й латинського алфавіту.
6. Намагайся в записах як можна детальніше викласти новий матеріал: основні
положення, факти, закономірності, від яких залежить розуміння головного (визначення, формули, схеми, таблиці, діаграми).
7. Приклади записувати не рекомендується, але необхідно коротко відзначити те, що такий приклад був наведений. Це дозволить більш детально згадати зміст матеріалу.
8. Обов'язково в той же день перечитай записи й внеси виправлення, віднови пропущені положення, терміни, виділи найважливіші місця й підкресли їх.

    ЯК ВИКОНУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
 Прочитай заданий текст у підручнику, записи в робочому зошиті.
1. Відповідай на різнорівневі питання наприкінці тексту параграфа (питання вибери відповідно до своїх можливостей), обов'язково використай при цьому додаткові джерела знань.
2. Щоб перевірити себе, спробуй згадати основні положення досліджуваного параграфу.

    ЯК СКЛАДАТИ КОНСПЕКТ.
 Конспект — дуже стислий виклад матеріалу, записаний у логічній послідовності. Для ведення конспекту необхідно виконувати наступні вимоги:
1. Вибирати в змісті найголовніше.
2. Передавати основні думки, положення, формулюючи їх власними словами.
3 .Записи повинні бути дуже короткими (максимально стислими). Для цього слід використовувати графіку, схеми, таблиці, діаграми. Застосовувати як загальноприйняті, так й індивідуальні скорочення.
4. Дуже важливо конспектувати акуратно, залишаючи широкі поля. Заголовки тем та  розділів писати великим літерами.

   ЯК ЧИТАТИ ДОДАТКОВУ ЛІТЕРАТУРУ.
1. Пам'ятайте пораду: краще читати небагато, але ґрунтовно.
2. Склади план читання, перерахувавши в ньому книжки, які хочеш прочитати.
3.  Для попереднього знайомства з книгою подивись дані, приведені на титульній сторінці, в анотації, змісті, передмові, післямові.
4. Намагайся глибше зрозуміти зміст книги. Для цього виділяй головні думки та
слідкуй, як ці думки розкриваються, обґрунтовуються.
5. Якщо є необхідність, застосовуй різні форми запису: виписування,цитати,
план,тезиси,конспект, реферат.
6. Знайшовши в книзі незнайоме слово, обов'язково дізнайся, що воно значить,
систематично користуйся енциклопедіями, словниками, довідниками.
7. Прочитавши книгу, подумай, чому новому вона тебе навчила, власну думку про прочитану книгу можеш записати до «Щоденника читання».

    ЯК ЧИТАТИ ГАЗЕТУ, ЖУРНАЛ.
1. Читання періодики повинно бути регулярним.
2. Читання розпочинай з невеликого перегляду заголовків, щоб визначити, який саме
матеріал необхідно прочитати.
3. Намагайся зрозуміти сутність та значення, викладених у газеті фактів, аналізуй їх,  розкривай закономірності розвитку суспільства, які в них існують. Використовуй газетний матеріал на шкільних уроках.
4. Для систематизації газетних повідомлень, для кращої підготовки до уроків географії  веди «Щоденник поточних подій», роби вирізки й виписки з газет.

5. Під час читання газети використовуй «Політичний словник», «Словник іноземних слів», географічний атлас та ін.

Немає коментарів:

Дописати коментар